Koncepce práce MŠ BARBORKA
- rozvíjet osobnosti samostatného, zdravě sebevědomého jedince cestou přirozené výchovy, naučit děti základním schopnostem a dovednostem důležitým pro celý další život
- důraz na individuální přístup ke každému dítěti s ohledem na jeho potřeby (spaní, pitný režim, strava, úprava jídelníčku dle zdravotního stavu dítěte
- specifickou činností a vhodným individuálním přístupem se věnovat dětem, které potřebují zvýšenou péči
- zvykání a hra malých dětí v kolektivu mimo rodinu
- tématicky plánovat činnosti podle zájmu a potřeb dětí
- rozšiřovat společné vzdělávání dětí zdravých i dětí se zdravotním postižením
- utváření základních pravidel společenského chování společně s návyky ve výchovné práci, uplatňovat pouze hry a aktivity přiměřené věku dětí, a to jak při volných aktivitách, tak při různých činnostech, zaměřit se na vhodnou motivaci
- sladit výchovné aktivity jak u mladších dětí, tak u starších dětí
- u předškolních dětí zkvalitnit přípravu na vstup do školy, zaměřit se na to, co by měl předškolák zvládnout
- podporujeme u dětí zdravý životní styl, dostatek volného pohybu
- snažíme se jednat přirozeně a citlivě, klidně a pohodově
- rodinu brát jako prvotní a nezastupitelnou ve výchově dětí
- komunikace a spolupráce s rodiči